The girl next door

Jag hatar oeffektivt pluggande! Jag hatar ibland mig själv som sätter mig bredvid datan och slår upp min biologibok, även om jag vet att detta kommer att resultera till att jag går in på datan, gör si och så och till slut blir det ingenting av allt pluggande man har lovat sig själv. Detta hände mig nyss. Jag satte mig vid datan, slog upp boken och började läsa. Men efter en minut var jag tvungen att kolla min epost, andra minuter var jag tvungen att kolla någons blogg, den tredje sekunden gjorde jag något annat osv. Nu har jag inte alls pluggat och detta resulterar till att jag säkert inte kommer att få så jättebra på provet som vi har v.46. Tro mig, två veckor på biologi är ingenting om man har en lärare som min. Hon gör nog de svåraste frågorna! Jag lovade mig själv att sitta och plugga en del imorgon och nu ska jag hålla detta löfte!
 
Jag är en grymt stor filmfantast och jag älskar allt som har med filmer att göra. I förrigår så kollade jag sent på en film som hette "The girl next door", och ja, det låter som värsta "gosh" filmen men det var den absolut inte. Denna film väckte många känslor hos mig och denna film tar upp viktiga frågor om kvinnor och män i samhället som vi lever i idag. Jag som feminist (tro det eller ej, jag är feminist) blev grymt tagen av denna film.  
Filmen handlar om den fruktansvärda tortyren och misshandeln på en tonårstjej som är bosatt hos sin faster och om ett par pojkar som är vittnen till akten. Tonårstjejen har även en syster, dessa två syskon förlorade sina föräldrar i en bilolycka och har sedan dess bott med sin faster. Deras faster tycker inte att tjejerna uppför sig på rätt sätt och därför straffar hon de. Mer vill jag inte säga. Det endra är nog att det är en film som är väldigt sevärd!
Den är även baserad på riktig händelse!

Snart är klockan tio, ska nog börja läsa lite på min bok parfymen, har kommit ganska långt och jag har snart läst ut den. Det kaske blir en bokrecension senare. Det är ju trots allt väldigt bra så jag tror att en bokrecension skulle uppskattas.
Dags för mig att börja läsa!



The girl next door

Kommentarer
Postat av: Marielle

hahahahahaha!

2008-10-31 @ 03:12:41
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0